Mini undesøgelse

Besvar
Jac
Geografisk sted: Viborg

Mini undesøgelse

Indlæg af Jac » 2010-12-28 18:32

Netværk Limfjorden sætter fokus på Limfjordshavnene
som fremtidens samlingspunkt.

Netværk Limfjorden har derfor besluttet at iværksætte et udviklingsprojekt om Limfjordshavnene.
Projektet skal bl.a. pege på initiativer, der kan bidrage til, at havnene får en så aktiv rolle som muligt i den samlede indsats for at udvikle og markedsføre Limfjordslandet.

Den gruppe er jeg blevet inviteret til være med i som repræsentant for autocamper folket.
Jeg vil i denne gruppe arbejde for oprettelse og udbygning af antallet af overnatnings-pladser til autocampere.
Såvel på havne som i byerne.

Derfor synes det kunne være dejlig at få et bredere kendskab til hvad en gennemsnitlig autocamper-kører
ønsker sig og mener om forskellige ting, der har med forholdene omkring det at køre i autocamper at gøre.

Undersøgelsen bygger kun på 40 svarskemaer, og skal kun tages for det den er.

Men nu kan man her i forum se, om man har meninger der afviger fra de 40 autocamper folk, som har deltaget i
denne undesøgelse.

Spørgeskema!

Hvad gør når du finder overnatningspladser, vil du betale for det - og hvor meget vil du max betale,
og forskellige andre spørgsmål.

Her kommer svarene, udregnet i % af spurgte:

77 % Jeg finder pladsen i DACF camper guide

62 % Jeg finde pladsen i Bord atlas

20 % Jeg bruger internettet evt. hjemmefra eller i bilen til at finde pladser

90 % Jeg har fået tips fra en anden der kører i autocamper hvor der er en plads

22 % Pladsens beliggenhed er ligegyldig, bare den er gratis

50 % Jeg overnatter på en almindelig gratis parkeringsplads inde i byer

40 % Overnatter på bondegårde, som har autocamperplads

32 % Overnatter på en Qvik plads på en campingplads

22 % Overnatter på en campingplads

Hvis en kommune opretter en plads på en havn, vil du så betale for den - ja. 97 %

Max pris jeg vil betale for autocamper plads på en havn
5 % vil kun betale 50 Kr.
19 % vil kun betale 100 kr.
25 % vil kun betale 120 Kr

Hvis en kommune opretter en plads inde i byen, vil du så betale for den - ja 90 %

Hvis en kommune opretter en plads inde i byen, hvilken max pris vil du så betale
10 % vil kun betale 50 Kr
7 % vil kun betale 75 Kr
50 % vil kun betale 100 Kr
20 % vil kun betale 120 Kr

I byer med parkometer betaling:
Vil du købe et døgnkort, incl overnatning som du kan bruger hele dag til parkering i byer,
og om aftenen på en autocamperplads hvor du overnatte til næste dag
50 % svare ja til det.

Vil du betale mere for autocamper plads i Danmark end f.eks. i Tyskland
80 % svare nej

Foretrækker en du plads hvor du føler dig tryg og derfor gerne vil betale for tryghed
80 % svare ja.

Kører du ud af Danmark fordi du synes Danmark generelt er autocamper uvenlig
42 % svare ja.

Mener du at udlændinge i autocamper bliver væk fordi Danmark er autocamper uvenlig
60 % svare ja til det.

Mener du Campingrådet gør noget godt for autocampere
72 % svare nej.

Mener du DACF skal melde sig ud af Campingrådet
22 % svare ja

Kender du hjemmesiden http://www.VisitDenmark.dk
72 % Kender ikke den hjemmesiden

Bjørn Hillerød

Re: Mini undesøgelse

Indlæg af Bjørn Hillerød » 2011-01-28 08:42

Der er efter min mening, alt for mange sløve og svage ejere af autocampere, der bare tilpasser sig omstændighederne, de tør ikke gå imod noget farligt, de ser alle forhindringer som stor og umulig at vinde over.
De håber på, at problemerne løser sig af sig selv. De tør ikke gøre deres ret gældende, de er nogle være kyllinger!

Hvis autocampere ikke modtager nogen for modydelse skal der IKKE betales andet end det en personbil skal betale.

Jeg gentager:
Hvis autocampere ikke modtager nogen for modydelse skal der IKKE betales andet end det en personbil skal betale.

Autocamperrådet er skabt 5 min i 12 det var lige før, det var for sent.

Mit og andres ’wake up call’ er på sin plads nu, hvor der kan komme en lov om, at overnatning med autocampere eller biler påhængt med campingvogne,kun er tilladt på campingpladser i Danmark lige som det er i Holland.

Jeg og andre kæmper for, at også udenlandske autocampere for bedre forhold i Danmark.

Campingrådet arbejder på mange skjulte fronter for, at det bliver som i Holland!

Besvar