Bredbånd til Autocamperen

Besvar
Jac
Geografisk sted: Viborg

Bredbånd til Autocamperen

Indlæg af Jac » 2012-03-6 19:56

Bredbånd til Autocamperen, Båd, Sommerhus og hjemmet.
Net1-2.jpg
Net 1

Net 1 har opbygget et landsdækkende digitalt CDMA netværk i Danmark, Sverige og Norge på den gamle 450 MHz frekvens.

Fordelen ved et CDMA netværk frem for GSM og UMTS netværk er som sagt, at det har en meget længere rækkevidde.

GSM og UMTS netværk bruger en 900 MHz, 1800 MHz og 2100 MHz frekvens, som ikke rækker nær så langt som en 450 MHz frekvens.

Dette betyder, at Net 1 kan tilbyde dækning på steder som er svært tilgængelige, i kuperet terræn,
i yderområder og på vandet, hvilket de store operatører har svært ved. Net 1 er pt. i gang med
en stor udbygning af den danske net, så der snart vil være dækning i selv de mest øde
og fjerne egne - til stor fordel for ikke mindst sejlere og sommerhusejere. Samtidig
kan man med et Net 1 abbonnement gå på nettet i både Norge og Sverige -
uden de absurde meromkostninger dette ellers normalt medfører.

Mobil router og antenne

Net 1 tilbyder tre forskellige pakkeløsninger, der alle kører på 450 MHz nettet:

Båd
Camping
Sommerhus

Alle tre løsninger fås i tre udgaver:

Lidt: 149,- kr/md. (1 GB data)
Ofte: 199,- kr/md. (5 GB data)
Meget: 299,- kr/md. (10 GB data)

450 MHz CDMA fra Net 1 fungerer, hvor andre netværk ikke gør.
___________________________________________________________________________________________________

Køb nu tryk på link:

http://www.net-1.dk/privat/bredband-startpakken.aspx

Karsten4404
Geografisk sted: Bjerre (horsens)

Re: Bredbånd til Autocamperen

Indlæg af Karsten4404 » 2012-03-18 16:41

Hej. Vi har købt 1net til vores autocamper o det har været sen skuffende oplevelse ind til vider det har ikke virket overhovedet vi blev smidt af hele tiden og vi var i sverige og der virker det overhovedt ikke. nu har jeg snakket med kundecervis og de skulle vist have løst problemet men vi har ikke prøvet andet end her hjemme og der virker det igen. jeg har ike monteret en udvendig antenne på vognen for jeg vil helst undgå at bore huller i vognen.

så hvi der er nogel der ved om der findes andre anttener som kan monteres indvendig på en rude eller en antenne der ikke er så høj og magnet fod hjælper jo ikke på en vogn af alu.

VH Karsten

Jac
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Jac » 2012-03-19 10:00

Hej Karsten
Her kan du finde antenner som kan anvendes til 450 - 470 Mhz tryk på link til Midtkom

http://www.midtkom.dk/shop/225-470-mhz-217c1.html

Du kommer ikke til at køre med bredbånd 450 - 470 Mhz uden en udvendig antenne.
Her er f.eks. en rude ant.
http://www.midtkom.dk/shop/rude-antenne ... -353p.html
Der til skal bestilles et kable f.eks. et på 2 meter
http://www.midtkom.dk/shop/fme-kabel-2-304p.html
Og et antennestik, jeg ikke ved hvad der bruges på dit modem.

Mvh. Ejnar

Bjarne Buxbom
Geografisk sted: Maribo

Indlæg af Bjarne Buxbom » 2012-03-19 14:57

Hej
vi kører med 3 det virker bare både i DK og Sverige
vi har deres modem hvor der kan være koblet 5 på ad gangen
vi har valgt den dyre løsning til 299 kr. pr måned men så for vi også den støreste hastighed de kan give i det område vi er i samt ubegrænset forbrug
Bjarne Buxbom
21 67 07 38

Bjørn Hillerød

Indlæg af Bjørn Hillerød » 2012-03-20 08:14

Kopi fra WWW.campingferie.dk

Bruger slettet 13.10.2011 | 12:45

Betingelserne og prisen for kontant-kort til Lan-mobil-net hos 3 i Sverige er bestemt meget bedre for mit forbrug på nettet. Startpakke i Sverige koster p.t. 199 skr. Incl. 1 uge gratis på nettet og telefon.

Her efter fylder man op, når der er brug for en net-forbindelse via sit betalingskort og anden net-forbindelse, herefter vare det ca. 10 minutter så kan man komme på nettet.

Kontant-kort til Lan-mobil-net ikke findes som en mulighed hos 3 i Danmark, Jeg har for nyligt opsagt min aftale hos 3 i Danmark, da det var krævet, at jeg betalte 29 kr. fast om måneden, selv om der ikke var et forbrug.

Nu kommer det smarte:
Hvis jeg også ønsker at komme på nettet via Lan-mobil-net her i Danmark så er der ingen problemer hermed.
Jeg åbner min svenske 3 Lan-mobil-net forbindelse OBS. åbner ikke den danske, men den svenske og så opkobles jeg alligevel på grund interne aftaler mellem deres firmaer (3 svensk og 3 dansk) og så via det danske net har jeg denne samme gode forbindelse som var jeg koblet direkte på det danske 3 Lan-mobil-net.

Smart ikk. svenske 3 Lan-mobil-net kan altså også bruges i Danmark.

Til hjemmebrug har jeg en firmabetalt Lan-net-opkobling, som derved selvfølgelig, er billigst i brug, i det daglige.

Mvh. Hans F

Gränslös täckning.
Med 3Bredband surfar du med samma operatör och med samma överlägsna 3G-täckning även i Danmark.

www.tre.se

Karsten4404
Geografisk sted: Bjerre (horsens)

Indlæg af Karsten4404 » 2012-06-22 21:35

Hej vil lige sige at efter vi fik et nyt modem kom der andre boller på suppen, og nu har vi fået en udvendig antenne så nu er der virkelig hang i den, var til nortside festival i århus i weekenden og da GPS nette gik ned flere gange kunne vi stadig bruge NET1

så nu er jeg tilfreds..

VH Karsten

Besvar