Læsebreve jeg har sendt

Læserbreve i aviser og på Internettet
Besvar
Jac
Geografisk sted: Viborg

Læsebreve jeg har sendt

Indlæg af Jac » 2010-12-12 18:27

Privat brev til campingpladsejere

Vi er et folkepensonist par, som har solgt vores gældfri båd efter 23 år og købt en autocamper for det, vi fik for båden.

Når jeg skriver det til dig, så er det fordi jeg er ked af at høre, at vi er "rige luxus mennesker", der kører i dyre autocampere, og derfor har råd til at betale det, det koster på jeres pladser. Vi er igang med nedsparing nu, og derfor køber vi ikke mere end vi har brug for, så vores surt opsparede penge kan forslå længst muligt.

Jeg er bekendt med, at du har være i pressen og beklage, at vi kører forbi dig. Jeg har ikke set udsendelsen, men det fortælle mig at du ikke helt har opgivet at få besøg af flere autocampere.

Jeg er i gang med at lave aftale med danske kroer, hvor vi kan spise et godt måltid mad og derefter gratis parkerer ved deres kro natten over, der er mange kroer der gerne vil være med til det - ikke mindst på grund af jer campingpladsejere, der bygger små luxus sommerhuse på jeres campingpladsre og snupper de kunder, som ellers måske har brugt kroen til overnatning.

Kroejere har ikke kørt hetz mod jer, som I nu kører mod autocamper-folket.

Men jeg har et tilbud til jer campingpladsejere, og det er at kommer med på en liste over autocamper venlige pladser, mod at I så til gengæld arbejder sammen med os om at skaffe autocamperpladser til fonuftige priser og fornuftige tider for ankomst og afrejse.

For mig er en fornuftig pris omkring en 100 kr., alt efter pladsens beliggenhed, der skal være forskel på om det er en plads langt ude på heden, eller det er plads tæt på by eller strand osv. Men det er noget, vi kan tale om.

Vi vil så til gengæld være ambassadører for jer i indland og udland, hvor vi har mange venner og der vi vil udbrede kendskabet til jeres pladser.

Hvis du mener, at det jeg skriver her kunne være interresant, så kommer jeg gerne og besøger dig - hvor vi kunne drøfte det og måske kunne vende den kedlige udvikling, som ingen os har nogen glæde af, og slet ikke Danmark, der p.t. mister gode stabiler turister.

Med venlig hilsen
Ejnar Jacobsen

Jac

Re: Læsebreve jeg har sendt

Indlæg af Jac » 2010-12-12 18:30

Ons sep 08, 2010

Politiet jager ulovlige campister på Rømø om natten
Af: Mads Grinderslev, Rasmus Wilhardt

RØMØ: Lokalpolitiet er så vidt muligt på Rømø hver nat i disse uger.

Patruljerne kigger efter autocampere på øens rastepladser, og det er ikke sjældent, de finder turister, som overnatter ulovligt på øen.

Det skete senest natten til torsdag, da to campister fik en bøde og besked på at finde et andet sted at sove.

– Vi er der så vidt muligt hver nat, og patruljerne kører til alt, hvad der er af rastepladser, siger leder af lokalpolitiet i Tønder, Svend Erik Paulsen.

Den massive indsats skyldes, at politiet har fået mange henvendelser om problemet.

Det er ulovligt, at langtidsparkere på Rømøs rastepladser i tidsrummet fra 21 til syv, og det er ulovligt at overnatte på rastepladserne.

Jørgen Kølle, der er formand for foreningen Venner af Rømøs Natur, udtrykte forleden sin utilfredshed med de ulovlige overnatninger på Rømø. Han er glad for de mange patruljer.

– Jeg var nede at snakke med Svend Erik Paulsen, for vi føler os magtesløse, fortæller formanden, der nu roser politiets indsats.

Jac

Re: Læsebreve jeg har sendt

Indlæg af Jac » 2010-12-12 18:31

Hvad kan en by gøre for at der kommer flere autocampere?

Fjern "autocamper forbudt" skilte overalt i byen!
Skriv i stedet velkommen til autocampere på flere sprog.

Mvh. Ejnar Jacobsen

Besvar