Skotland 2012

Her kan du skrive om jeres ture med autocamperen
Besvar
Brugeravatar
camper-parkering
Site Admin

Skotland 2012

Indlæg af camper-parkering » 2011-10-26 09:36

Her kommer info om en tur til Skotland i 2012.
Skotland1.jpg
Skotland1.jpg (34.75 KiB) Vist 32671 gange
Se stor kort: http://www.worldmapfinder.com/Map_Detai ... map-en.jpg
Tryk igen på kort og der kommer et nyt stort kort.

Flemming kan kontaktes på:
Mail: fls40373767@gmail.com
Telefon: 40373767

Her kan du følge turen til Skotland i 2012
Der må kun komme indlæg fra deltagerne af turen.
har du spørgsmål eller kommentarer så skriv dem i dette link
: http://camper-parkering.dk/phpBB/viewto ... ?f=9&t=744
________________________________________________________________________________________________

Foreløbig beskrivelse af eventuel Autocamper-rejse til Skotland 2012

Se PDF fil:
http://camper-parkering.dk/pdf/Skotland2012.pdf

Flemming

Re: Skotland 2012

Indlæg af Flemming » 2011-11-18 17:30

Hej
Dette kun en lille orientering, der er i dag tilmeldt 16 Campere og sidste tilmelding er også overskredet.
Vi havde fra starten sagt ca 15 og max 20 Vogne.
Er der stadig nogle som har meget lyst til Skotland kan de stadig ringe.
Bliver dette en god tur som alle er indstillet på, er vi indstillet på at lave flere de kommende år
Når vi startet turen skal vi nok fortælle om vore oplevelser her på siden
Hilsen
Flemming

Flemming

Indlæg af Flemming » 2011-12-24 11:10

En kort orientering.
Vi er nu 16 vogne og heraf har 14 valgt at forlænge turen med 2 ekstra dage, så vi sejler fra Holland d 19 Maj 2012
Samtidig vil jeg gerne ønske alle en glædelig jul og et godt nyt år.
Hilsen
Flemming

Brugeravatar
camper-parkering
Site Admin

Indlæg af camper-parkering » 2012-02-14 08:11

Strømstik i England og Skotland

http://electricaloutlet.org/type-g

Flemming

Indlæg af Flemming » 2012-05-5 12:02

Nu nærmer tiden sig, og der er bestilt tid ved dyrlægen d. 17 om morgenen, Bilen har været den store tur i gennem, men jeg kan ikke komme ned i vægt, så vi må leve med overvægten.
Vi køre fra Langeland umiddelbart efter vi har været ved dyrlæge, og tager det stille og roligt, mod Holland.
I Store Bededagsferien er vi med Camper venner i Büsum.
Telefon 004 (Small).jpg
Vi har nu afprøvet det hele i bilen, og glæder os rigtigt meget til at mødes med jer alle til en længe ventet tur til Skotland
Hilsen
Flemming

Flemming

Indlæg af Flemming » 2012-05-19 13:45

Nu er turen endelig i gang
Vi startede d 17 maj fra Spodsbjerg sammen med Jette og Jan - June og Franck, efter et kort ophold i Tyskland for at proviantere og aflever Ethels hund nede ved Hanne og Carsten gik turen videre ned gennem Tyskland mod Holland. Ca kl 18,30 fandt vi en skøn Stelplads hvor vi hyggede os nogle timer.
Næste morgen havde jeg problemer med noget spildevand, men heldig vis var vi ved siden af en campingforretning så vi fik købt nogle reservedele, og Jan samlede det så det blev tæt.
Nu er vi kørt til Holland hvor vi har overnattet på en plads hvor der var salg og Fabrikation af Hollandske Træsko og Oste.
Vi holder nu ved færgen og venter på at komme med til Skotland.
Når jeg for lært at sette mine billeder ned i størrelse skal jeg nok sette nogle på
Hilsen
Flemming
Vedhæftede filer
Skotland 1 043.JPG

Flemming

Edinburgh

Indlæg af Flemming » 2012-05-22 14:58

Vi er nu nået tik Edinburgh, Mandag blev brugt på at se Edinburgh castle, det er meget imponerende.
Udsigten er helt formidabel, og at man for så mange år siden kunne lave et så stort og prangende bygningsværk er imponerende.
Efter besøget var der nogle af os som tog en runtur i Bus gennem Byen.
Vedhæftede filer
Skotland 2 019.JPG
Rundtur i Edinburgh

Flemming

Tirsdag d 22 Maj

Indlæg af Flemming » 2012-05-22 15:17

Vejret er stadig pragtfuldt, og ud over at nyde den flotte natur er der også tid til lidt andet, Da vi er mange forskellige mennesker med, er der nogle med alle egenskaber
Vedhæftede filer
Skotland3 007.JPG
Jan bliver klippet

Flemming

Loch Ness

Indlæg af Flemming » 2012-05-25 19:29

Vi er nu nået Loch Ness men har ikke set noget Uhyr på det flotte og blanke vand, men endnu en dag med en natur som Folk som ikke har set det, vil drømme om, jeg vil i dag prøve at få andre til at skrive lidt på siden.
Hilsen
Flemming

vi startede dagen med at køre op ad de mindste landeveje man kan tænke sig til,op til whiskyfabrikken glenlivet,hvor vi fik en rundvisning og så fik vi lov til at smage på sagerne.nogen købte mere end andre,vi købte ikke noget Jan er jo kun til blå gajoler,vejret er også med os vi har omkring 30 grader.Hilsen Jette og Jan.

Vi startede dagen med at tage op til bjergbanen på Cairngorm Mountain, GB's andet største bjerg, og tog en smut med banen op til toppen, hvor der stadig ligger sne, og hvor der stadig er gang i pisterne, selv om der var 18 graders varme til middag! Det var underligt at jogge rundt i sneen i korte bukser! Men sikke en udsigt!!
Derefter kørte vi til Culloden, Skotlands "helligste sted" lige øst for Inverness, hvor 1500 skotter mistede livet på 10 minutter i 1746 i det sidste store slag på det Britiske kontinent. Der har ikke været flere forsøg på at løsrive sig unionen siden. Et flot center med moderne informationsmetoder er værd at besøge på stedet.
Hilsen Ulla og Per

Vi var også oppe at se på bjergbanen og en tur omkring Cullodden.
Den største oplevelse for pigerne var nu en tur i Morrisons Indkøbscenter i Inverness, hvor vi fik købt lidt ind aftensmaden. Bl.a. en 12 års whiskey fra Bell distilleriet til blot 15 pund, som alene på prisen var tænkt at kunne blandes i lidt cola uden at det gør for ondt. Efter en prøvesmagning, var der nu delte meninger om det nu var en rimelig skæbne for whisy'en - vi får se ..
Hilsen Knud & Britta

Billeder kommer senere

Bent Lund Nielsen

Re: Loch Ness

Indlæg af Bent Lund Nielsen » 2012-05-26 09:00

Flemming skrev:Vi er nu nået Loch Ness men har ikke set noget Uhyr på det flotte og blanke vand, men endnu en dag med en natur som Folk som ikke har set det, vil drømme om, jeg vil i dag prøve at få andre til at skrive lidt på siden.
Hilsen
Flemming

vi startede dagen med at køre op ad de mindste landeveje man kan tænke sig til,op til whiskyfabrikken glenlivet,hvor vi fik en rundvisning og så fik vi lov til at smage på sagerne.nogen købte mere end andre,vi købte ikke noget Jan er jo kun til blå gajoler,vejret er også med os vi har omkring 30 grader.Hilsen Jette og Jan.

Vi startede dagen med at tage op til bjergbanen på Cairngorm Mountain, GB's andet største bjerg, og tog en smut med banen op til toppen, hvor der stadig ligger sne, og hvor der stadig er gang i pisterne, selv om der var 18 graders varme til middag! Det var underligt at jogge rundt i sneen i korte bukser! Men sikke en udsigt!!
Derefter kørte vi til Culloden, Skotlands "helligste sted" lige øst for Inverness, hvor 1500 skotter mistede livet på 10 minutter i 1746 i det sidste store slag på det Britiske kontinent. Der har ikke været flere forsøg på at løsrive sig unionen siden. Et flot center med moderne informationsmetoder er værd at besøge på stedet.
Hilsen Ulla og Per

Vi var også oppe at se på bjergbanen og en tur omkring Cullodden.
Den største oplevelse for pigerne var nu en tur i Morrisons Indkøbscenter i Inverness, hvor vi fik købt lidt ind aftensmaden. Bl.a. en 12 års whiskey fra Bell distilleriet til blot 15 pund, som alene på prisen var tænkt at kunne blandes i lidt cola uden at det gør for ondt. Efter en prøvesmagning, var der nu delte meninger om det nu var en rimelig skæbne for whisy'en - vi får se ..
Hilsen Knud & Britta

Billeder kommer senere

Hej Alle.

Det er dejligt at hører fra jer, og på den måde deltage i jeres tur, som lyder til at være oplevelsesrig og spændende.
Bent mener det er en dødssynd at blande god whisky med cola.
Vi har dejligt vejr herhjemme men det lyder til at det har I også.
Vi vil ønske jer fortsat god tur.
Hilsen Bent og Lene

Flemming

27 Maj

Indlæg af Flemming » 2012-05-27 14:23

Vi er nu på vej fra en plads til en anden, og tro det eller ej naturen er stadig så imponerende at det skal opleves, det kan jeg godt unde jer alle.
Det gør jo ikke turen dårligere at vi har temperature på 25 til 30 grader hver dag, det er jo ellers ikke det man høre om når vi i Danmark taler om Skotland.
Vedhæftede filer
Skotland 6 022.JPG
Dette er vejkanter i Skotland

Flemming

Billeder

Indlæg af Flemming » 2012-05-27 18:44

Her prøver jeg med nogle Billeder
Vedhæftede filer
Skotland 5 006.JPG
Mere natur taget fra bilen
Skotland 4 040.JPG
Ingen skotlandstur uden besøg på Destilleri
Skotland 4 059.JPG
Sådan ser det ud når vi mødes til aften
Skotland 4 004.JPG
Vor store digter og hjælper
Skotland 5 003.JPG
Billed 2
Skotland 5 054.JPG
Billeder fra naturen

Flemming

29 Maj

Indlæg af Flemming » 2012-05-29 19:36

Vi er i dag nået den første dag med køligt vejr, kun 15 grader men stadig tørt, om det skyldes 2 bryllupsdage eller 1 fødselsdag blandt deltagerne kan jeg ikke være sikker på, men det har været en behagelig temperatur at køre i.
De 2 bryllupsdage blev der ikke gjort meget ud af men Ethel fik besøg af alle deltagerne, med flag og Fødselsdags sang, det var virkeligt pænt af dem. Desværre fik jeg ikke billeder af dem, men jeg har en Vidio som senere kommer på siden.
Da vi kom til Campingpladsen var der stadig folk som besøgte den "Gamle kone," både med blomster, Kort og gaver.
Jette og Jan inviterede på Hummer og vin.
Vedhæftede filer
Skotland 7 1 003.JPG
Ethel i fint selskab på fødselsdagen

Flemming

Stadig 29 Maj

Indlæg af Flemming » 2012-05-29 19:45

Efter at jeg har lagt tidligere indlæg på nettet har Ethel bet mig sige mange tak til alle dem som har tænkt på hende i dag, både børn børnebørn familie venner og alle de dejlige mennesker vi er sammen med på turen i Skotland
Tak for det
Ethel
Vedhæftede filer
IMG_9652.JPG
Selv på min fødselsdag er der en skøn natur

Flemming

! Juni 2012

Indlæg af Flemming » 2012-06-4 08:39

Efter en nats søvn med forbandet mange Mitter ( Små fluer som bider som bare pokker ) både i og udenfor vognene, kører alle tidligt mod syd for at slippe for disse uhyrer, flere personer er så plaget at de har blodige arme, krop og ansigt.
Næste overnatning er nær den Engelske grænse, hvorfor nogle vælger at bruge dagen i Skotland, medens andre kører ind i England for at se Hadrians Mur. Dette er en 124 Km lang stenmur, nogle steder 6 meter høj, som romerne byggede i 122-126 efter Kristi fødsel, som værn mod de barske folk fra nord.
Dette område hvor også serien Folk og Fæ er optaget. Jeg troede da jeg så serien, at det var enkelte huse som var fundet til serien - men nej, der er store områder i Skotland, som ser sådan ud i dag.
Da vi er ankommet og har spist, er der fælles møde for at tage afsked med de 5 vogne, som de næste dage kører mod vest for at slutte turen gennem Syd England og Frankrig
Vedhæftede filer
Skotland 9 007.JPG
Aftenhygge før nogle køre mod vest
Skotland 8 014.JPG
Der findes mange former for Campere
Skotland 8 042.JPG
Billede som i folk og fæ
Skotland 8 055.JPG
Billed af stenmur

Flemming

2 Juni

Indlæg af Flemming » 2012-06-4 09:09

Dagen starter med at alle mødes ved June for at synge fødselsdagssang, men som en anden sølvbrud lader hun vente på sig som en anden sølvbrud, damen var nemlig gået i bad
Vedhæftede filer
Skotland 9 024.JPG
Fødselsdag

Skovgaard

Re: 2 Juni

Indlæg af Skovgaard » 2012-06-4 12:07

Hej Flemming, Ethel, og andre på jeres færd igennem det skotske !
Til Flemming, det er dejligt at se du er kommet efter det med billeder, og skriveriet,
jeg glæder mig hver dag til at læse om jeres tur, og ikke mindst se dine billeder,
ha nu en fortsat god tur, og send mange billeder, og beretninger,
ikke mindst kom nu godt hjem.:

OG EN HUSKER TIL ALLE----DET ER IKKE FOR SJOVT I KØRER RUNDT DEROPPE !!!!!!!

Flemming

Jagtfarm

Indlæg af Flemming » 2012-06-4 19:11

Efter vi havde taget afsked med de fleste af selskabet, begav vi 5 Campere os mod vest, for at besøge Jagtfarm Strahana Farm som drives af Bente og Thure Holm. Thure er udannet skytte fra Danmark vor hans sidste sted var Valdemars Slot på Tåsinge.
Efter en jagtrejse blev Thure enig med sig selv om at Skotland for ham haved flere muligheder, så i dag driver han sammen med sin kone Jagtfarmen på 6000 Ha, hvor primert Danske jægere besøger ham for at nedlægge deret drømme Hjort eller Buk.
Efter en flot velkomst tog Thure os med til det lokale dyrskue, det er her de lokale farmere kommer og får bedømt deres dyr, lige som der var konkuranse i brugen af hyrtehunde ( Border Colli ) det var imponerende at se hvad der kan laves med de dygtige hunde blot med en armbevægelse eller et lille fløjt.
Også lokalsamfundets koner havde bagt, lavet blomsterdekorationer, Strik og Stramej som også skulle bedømmes.
Selv børnene kom med deres kæledyr og tegninger til bedømmelse.
Der var selvfølgelig også det sædvanlige markedstelt som havde alt fra øl til mange typer vhisky.
Efter markedet kom vi hjem til en god gril middag og 3 slags deserter, og god vin.
Der var også en slutning på en så god dag nemlig den lokale Vhisky, så det blev lidt sent for nogle af os.
Næste dag skulle Frank lige have lavet noget ved bilen så vi kom først afsted ved 9,30 / 10,- tiden .
Vedhæftede filer
Skotland 9 039.JPG
Efter en dejlig middag en øl på terassen for at nyde udsigten
Skotland 9 047.JPG
Thure fortæller under middagen om sit virke
Skotland 9 037.JPG
Bente Holm i gang med en bedre middag til os
Skotland 9 031.JPG
Ankomst til Strahanna Farm

Flemming

Barnebi

Indlæg af Flemming » 2012-06-4 21:27

Det som vi har set i serien Barnebi. er stadig som det er i Skotland.
Det vi oplevede på markedet, er som det vi har set der, der er der jo også gamle bygninger,Markeder og fine damer med deres bagværk og havekunst.
En anden ting er når man er på tur skal der mange færdigheder til, nogle kan lave biler selv uden en lift eller grav ( Grusmekaniker )
Også en god vakthund er med til at fornøje de fleste, selv om vi bliver kaldet Hundelufterne når en sådan er med.
Vedhæftede filer
Thure Tlf 027.JPG
Perlestensmekanikkeren
Thure Tlf 012.JPG
Vakthund
Thure Tlf 023.JPG
En vædder med førstepræmie
Thure Tlf 024.JPG
Håndlavede fårestokke med greb af Horn

Flemming

Skotland 3 - 4 juni Wales

Indlæg af Flemming » 2012-06-4 22:13

Efter besøget på Jagtfarmen og Frank havde lavet sin bil, gik turen mod Wales, vejret var dårligt så det blev en tur på motorvej for at gøre det hurtigst muligt.
Vi mødtes på en campingplads med de andre, dette viste sig ikke at være noget særligt, ( Nærmest en plads som bar præg af sigøjnere og en meget uhumsk plads) men aligevel blev vi, vi gik ned på Puppen for at betale de 150 pund for opholdet, men det var første dag jeg havde slået min alarm til.
Næste morgen var det atter fint vejr og vi kørte nu ind i Wales distriktet og gennem nasjonalparken mod atlanterhavet.
Jeg har tidligere givet udtryk for den imponerende natur i skotland, men Wales er ikke ringere, men en helt anden og meget mere frodig. Her er det min opfattelse at Englænderne er væsentligt bedre stillet end Skottere, både bygninger, jorden er frodigere, vejene bedre, og ikke mindst deres industri ser ud til at have gode kår.
Denne dag ankommer vi til en plads som er totalt modsat af den dagen før, her er rent og pænt og meget fine forhold på alle måder.
Vedhæftede filer
Skotland 10 053.JPG
Indhegning af markerne med stendiger mod atlanterhavet
Skotland 10 035.JPG
Typisk bygning på landet
Skotland 10 004.JPG
Typiske bygning i gamle Engelske byer
Skotland 10 007.JPG
Gammel Byport
Skotland 10 094.JPG
Hjemme køber man Rodenddron i dyre domme her gror de vildt alle stæder
Skotland 10 072.JPG
Fint klippede hække men ikke meget plads på vejene gennem Nationalparken

Flemming

5-6 Juni 2012

Indlæg af Flemming » 2012-06-7 21:53

Jeg har nu prøvet at sende noget 4 gange og lortet går ned når jeg skal sende, det skyldes meget dårlig forbindelse.
Nu prøver jeg en gang mere men uden billeder.
Vi forlader vor flotte plads, og vejret er rimeligt, vi fortsætter gennem det smukke Wales på de små veje, hen mod middag begynder det at regne kraftigt og vi beslutter at tage motorvejen gennem det stærkt bebyggede område ved Bristol. Her er mange byer og meget industri så det skal bare overstås. Et stykke syd for Bristol holder vi et stop for at blive enige om et overnatningssted, det finder vi og slår ind til fru Garmind, vi kommer dog ikke rigtigt ud af en af rundkørslerne, og må derfor længere ud for at vende, det er ikke nemt for det er smalle veje og vigepladser bruger de ikke plads på. vi finder dog en plads hvor vi kan holde, og straks kommer en flink mand og spørger om vi har problemer, jeg viser ham min garmind og adressen og han siger den kan være lidt svær at finde, men lige henne om hjørnet er en pup og der mener han vi må holde, han køre foran os og går ind og spørger ejeren og kommer ud med besked om at vi bare kan holde nede ved haven.
Vi parkere og går ind for at købe en øl, det viser sig at vi alle også bestiller mad, for det er ikke en almindelig pup men et meget flot sted på størrelse med en dansk kro, og med fin og veltillavet mad.
Efter en god nats søvn er det atter fint vejr. og vi køre gennem Dartmor Nationalpark af de små veje, her går det fint mod Lands End, om end der kommer lidt regn ind i mellem, Vi nærmer os syd og der kommer en meget flot borg som ligger ude i havet, det viser sig at vi har set den tidligere sammen med vor søn og svigerdatter da de boede i London, vi fortsætter til Lands End i det skønneste vejr, efter besøget her køre vi lidt ind i landet for at finde et sted at overnatte. Det finder vi på et station hvor vi må være og bruge deres Toieletter for 10 pund

Flemming

Fortsættelse ( tryk på næste nederst for at se resten)

Indlæg af Flemming » 2012-06-7 22:06

Udsigt fra pladsen 4 Juni aften
Skotland 11 019.JPG
Udsigten 4 om aftenen

Flemming

Indlæg af Flemming » 2012-06-7 22:08

Vor dejlige PUP
Skotland 11-T 006.JPG
Pup

Flemming

Indlæg af Flemming » 2012-06-7 22:10

Slot før Lands End
Vedhæftede filer
Skotland 11 097.JPG
Borg før Lands End

Flemming

Indlæg af Flemming » 2012-06-7 22:11

Billede fra Lands End. Englands sydligste spids
Vedhæftede filer
Skotland 11 103.JPG
Lands End

Flemming

Billed fra 4 Juni

Indlæg af Flemming » 2012-06-7 22:19

Billed af vor pup

Flemming

7 Juni

Indlæg af Flemming » 2012-06-7 23:08

Generelt en pisse dag, især for mig.
Vi started i regn og det har næsten regnet hele dagen.
Fra vort ophold i nat gik det mod nordøst mod Stonehenge, men der er meget smalle veje i begyndelsen af vor tur, og en lastbil kommer for tæt på mig selv om jeg var helt inde i venstre side, det giver det resultat at mit højre spejl smadre i 1000 stumper. Vi for spurgt os frem til et værksted som kan lave det midlertidigt. men en midlertidig løsning koster 1100 kr. og et nyt spejl når jeg kommer hjem. Men det er lavet og vi fortsætter noget forsinket til Stonehenge i pis regnvejr, til alt held har vi også været der med familien før så vi lader de andre betale hver 80 kr. for at se stenene tættere på end fra hegnet, ( da vi var der måtte vi gå helt henne ved dem så vi kunne røre dem ) så billedet i dag er snyd, det er et billede fra et fotografi i udstillingen
Vedhæftede filer
Stonhead 001.JPG
Billed fra luftfoto

Flemming

8 Juni 2012

Indlæg af Flemming » 2012-06-11 18:53

Dette var en plads vi var kede af at forlade, på grund af de fine fasiliteter der fantes, helt sikkert den fineste på hele turen.
Dette skyldes nok at det er en Campingplads som er tilknyttet en Vædeløbsbane i kort afstand til London, og det er en bane som de Kongelige somme tider benytter ( Nok ikke Campingpladsen) men måske banens øvrige gæster.
Vi forlod banen i Øsende regnvejr og meget blæst, hvor vi kørte mod Dover, ankomst Dover kl. ca. 14 og måtte så vente på sejlturen til Frankrig til planlagt 01,30 men på grund af blæst kom vi først til Calais i Frankrig kl. 06
Her fandt vi et sted på havnen for at få noget søvn.
Vedhæftede filer
Skotland 13 019.JPG
Kongelige Loge
Skotland 13 014.JPG
Flotte sanitære forhold
Skotland 13 031.JPG
Hvem har råd til et sådan hegn
Skotland 13 011.JPG
Navn på Plads

Flemming

Re: Frankrig 9-10-11 Juni 2012

Indlæg af Flemming » 2012-06-11 19:41

Efter en god dags søvn ( vi stod ud af køjen kl. 11 ) tog vi afsked med Inger og Holger som nu skulle hjem og passe hund og spille golf.
June og Frank fortsatte sammen med os mod den Franske kyst, her blev en masse mennesker dræbt i de sidste dage at 2 verdenskrig.
Vi køre nu meget langsomt mod den Franske Invationskyst. Vi havde ikke meget energi så vi fandt en lille Fransk Campingplads. Den var lille og det var nogle rigtige lokale som havde pladsen, de var meget flinke og prøvede på alle måder at gøre det så godt for os som muligt, vi var i haven og fik øl og der kom nogle yngre mennesker, men ingen kunne et ord Engelsk og det blev derfor ikke til så meget snak, (trods et godt forsøg).
Næste morgen efter en lille en under den daglige brifing fortsatte vi vor tur mod kysten,
Efter en dejlig tur bygyndte vi at nærme os den forbannede kyst, hvor så mange mennesker mistede livet på grund af krigen-
Det første vi mødte var den Canadiske Krigskirkegård, her er de første 3000 mennesker begravet. Vi kørte videre til en Musæum, som har en fantastisk fortælling om Invationen af Frankrig. Her var både film og udstilling om de frygtelige dage.
Vi blev på en stelplads i byen natte over.
Mandag 11 Juni tog vi det stille fra morgenstunden, for at tale om de ting vi havde oplevet dagen før, herefter kørte vi til den Amerikanske Kirkegård, her er 9387 begravet ( Alle med navn og nummer) ligeledes mangler 1557 personer som har et fælles kors. Dette er kun dele af de mindesmærker vi så på vor vej, der er mange flere der er døde her.
Vi kan nu ikke mere og køre ind på en lækker camping for at fordøje dagens indtryk, og få en kottelet som Ethel og Frank laver medens jeg skriver dette.
Vedhæftede filer
Frankrig 1 078.JPG
Dette et indtryk fra dagen

Besvar