Gør som i udlandet, se pladser fra udlandet

Låst
Jac
Geografisk sted: Viborg

Gør som i udlandet, se pladser fra udlandet

Indlæg af Jac » 2012-04-20 10:46

Er du Turistchef eller kommunalpolitiker, så gør som i udlandet
hvis du vil have flere autocamperturister til dit område

Det er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen

Det koster kun lidt at efterligne det, de har fundet ud af i udlandet, nemlig at benytte en del af en eksisterende parkeringplads i eller ved deres byer, det koster kun et autocampervenligt skilt.

Der er ikke behov for at bekoste nye P-pladser - en autocamper kan fint benytte
en del af en eksiterende P pladser.

Syd for grænsen er der næsten ikke en by uden der en eller flere P-pladser, som er skiltet
til brug for parkering med autocamper - og selvfølgelig også om natten.
Disse pladser kan være gratis eller koster et mindre beløb at overnatte på. :D

Når de er gratis er det fordi kommunen ved, at det giver indtægter til de handlende og seværdigheder i byen. :D
Og Oprettelsen af har ikke koste kommunen noget udover et autocampervenlig skilt.

En autocamper turist behøver kun en almindelig P-plads for at kunne parkere og overnatte, da alle autocampere er udstyret med alle de faciliteter, som også er i ens hjem. Nemlig køkken, toilet med bad og x antal sovepladser, der er egen vandtank med rent drikkevand, separat toilet tank og en tank til spildevand, egen elforsyning - i det hele taget kan man køre i flere dage, uden at skulle i pit for at tanke og tømme.

_________________________________________________________________________________________________

Der skal ikke opsættes autocamper fobudt skilte og så henvises til en campingplads, det vil være som at hælde benzin på et bål.

Hvis kommuner opsætter autocamper skilte, hvor det er tilladt at parkere og overnatte i autocamperen,
er der i dag så gode muligheder for at få dette budskab ud til autocamper turister via alle de guider,
som er offentligt tilgængelige - dels på nettet og og på tryk - at autocamper turister nok
skal finde disse steder.

Autocamperskilt.jpg
Et autocamper tilladt skilt signalerer autocamper velkommen til kommunen

Et autocamper forbudt skilt signalerer autocamper uvelkommen
Autocamperskilt.jpg (23.73 KiB) Vist 6295 gange
I udlandet er der ingen campingråd der blander sig i hvor autocamper skal parkerer.

Derfor er der så mange Danskere der vælger at køre ud af Danmark.
Og Danmark går glip af mange turist kroner.

I Danmark er der campingpladsejere, som har brugt 1/2 mill. kr. til at oprette en autocamperplads
uden for bommen, og det er jo det rene vanvid at bruge så mange penge på det.

Det er jo slet ikke det autocamperturister har brug for.

Se godt på disse pladser i udlandet, det er ikke nye P pladser,
der er oprettet spec. til autocampere

Det er pladser, som var der i forvejen og hvor der så er sat et autocamper
venligt skilt op på pladsen.

Oprettelsen af disse plads har ikke koste kommunen noget
udover et autocampervenlig skilt

Det er også det, vi har brug for i Danmark Bynære pladser

Ole Poulsen 11.JPG
Autocamperplads ved havet med fin udsigt, vand spild og wc alt gratis.
Oprettelsen af denne plads har ikke koste kommunen noget ekstra udover et autocampervenlig skilt
Ole Poulsen 8.JPG
Autocamperpladser, med vand og spild, ligger lige midt i byen, alt gratis
Oprettelsen af denne plads har ikke koste kommunen noget ekstra udover et autocampervenlig skilt
Ole Poulsen 7.JPG
Autocamperplads ligger midt i byen på markedspladsen, et stille sted i pæne omgivelser lige ved floden,
og 5 min over til centrum.
Det er gratis om dagen, natten koster 4€
vand koster 2€ der kan tømmes spild og casette grtais.
Ole Poulsen 5.JPG
Autocamperplads ligger uden for byen lige over for Police Nationale og brandstationen og ved siden af pladsen et stort supermarked,
plads med vand og tømning og alt gratis.
Er pladsen optaget, kan man holde ved supermaked.
Ole Poulsen 4.JPG
Autocamperplads ved det lille torv, en rigtig spændende by og da vi var der var der stort marked over hele byen.
Der er bandt andet store saltlagre under byen man kan kommme ned og se, og en masse spændende butikker med gamle ting.
Autocamperpladsen ligger på et lille torv, store træer, flot med blomster og i nærkontakt med de omkringboende,
fin tømmeplads med vand og alt er gratis.
Ole Poulsen 3.jpg
Autocamperplads ikke langt fra centrum, på stor p plads 3 min fra motorvejen.
Det koster 5€ /24t med vand og spild, der kan vaskes bil på 2 pladser for enden af tømmeplads, fin sani station.
Der er gratis opkobling på free Luna, byens net
Gå afstand til byen.
Ole Poulsen 2.jpg
Autocamperplads ligger i udkanten af byen, der er plads til 50 biler, der er tømmeplads, vand og wc alt gratis.
Ole Poulsen 1.jpg
Rolig plads i gå afstand fra byen med vand og tømme, alt gratis.
Der er gratis opkobling på byens net, send en SMS til opgivet nummer og efter 10 sek. kommer der et brugernavn og pass Word.
På retningsantenne.
PICT0445-800.jpg
En tilfældig rastplads med et autocamper skilt i tyskland
en fin plads men uden faciliteter
Ole Skytte 2.jpg
Ole Skytte 3.jpg
Ole Skytte 4.jpg
Parkeringsplads i roligt grønt område med legepladser, boldbaner og turistkontor ved havnen ved kysten
lidt syd for Santiago.
Der er ingen faciliteter på pladsen som er gratis.
Jeg spurgte på turistkontoret om det var i orden at overnatte der, og det var OK
Ole Skytte 5.jpg
Lille gratis autocamperplads med plads til 4 vogne i et grønt område neden for et hospital.
Der er også gratis vand og tømning, men ingen strøm.
Hovedgaden med forretninger ligger et par minutters gang derfra. Der var roligt om natten.
Ole Skytte 7.jpg
Jørgen Nielsen 1.jpg
Gratis vand og tømning
Jørgen Nielsen 2.jpg
Gratis vand og tømning
Jørgen Nielsen 3.jpg
Gratis vand og tømning
Jørgen Nielsen 4.jpg
Gratis vand og tømning
Ole Skytte 9.jpg
Jørgen Nielsen 5.jpg
Gratis vand og tømning
Carsten Heintzelmann 1.jpg
Der er en officiel autocamper plads i byen.
Byen er kendt for sit ugentlige marked- året rundt. Markedet ligger parallelt med Middelhavet
på den anden side af floden. Der er gangbro over tæt på havet.
Der er betaling på pladsen når der er marked (fredag)
Ingen faciliteter
Ole Skytte 11.jpg
Dejlig plads helt ude på landet ved en lystbådehavn
der er plads til 6 vogne på asfalt og flere på grus.
Der er en automat til vand og tømning og en lille kiosk/butik
på selve havnen. Ophold og tømning er gratis.
Ole Poulsen 6.JPG
Autocamperpldas der er vand og spild og alt er gratis.
Norge1.jpg
Ole Poulsen 10.jpg
Autocamperplads ligger lige i udkanten af byen, fin lille plads, stille og rolig.
Der er tømning gratis, vand 1€.
Der er 5 min til byen, med butikker.
Der findes i 1000 vis af sådan autocamperpladser i udlandet
hvorfor ikke også i Danmark ?

Jeg talte med en campingpladsejer, som ikke kan forstå, hvorfor tyske og andre autocamper turister fra udlandet overhovedet kan finde på at “campere på en parkeringplads, i stedet for at køre ind på en campingplads”.

Jeg prøvede at forklare, at der forskel på at camper og parkere.

Tyskere og andre fra udlandet er vant til at der findes i massevis af parkeringspladser, som autocamper
turister kan og må benytte.

Den opfattelse kan og skal vi ikke forsøge at ændre i lille Danmark, hvis vi vil gøre os håb om,
at der skal komme flere udenlandske autocamper turister til Danmark.

Se mere- ja vi må parkere, tryk på link:
http://camper-parkering.dk/phpBB/viewto ... 2323#p2323

Det er mit mål at gøre det lige så nemt og attraktivt
for autocamper turister at køre i Danmark,
som det er udlandet.
:D

Der er kun Campingrådet og nogle campingpladsejere og nogle kommuner er imod. :cry:

Jac

Re: Gør Danmark autocamper venlig

Indlæg af Jac » 2012-04-24 15:51

En Dansk Autocamperturist Knud Bay som har kørt i autocamper i mere end 20 år. skriver.

Jeg vil lige give mit besyv med, angående stellpladser og facilliteter m.v.

Jeg er også til den holdning, at kommunerne gerne må oprette mange by-nære / nutur-nære stellpladser uden nogen form for facilliteter, andet end en plan Grus/hård belægning, og så et skilt der viser dertil, og som ejner skriver vil denne billige pladsoprettelse nok passe mange kommuner lige for tiden

Derudover kan der være nogen ikke kommunale pladser
(forsamlingshuse / havne / forhandlere osv.) der laver tømme / vand facilliteter og elstandere.
Disse pladser er selvfølgelig dyrere at oprette, og dermed dyrere for en overnatning,
men jeg mener at overnatning, og tømning / strøm skal være adskilt prismæssigt, idet vi kun skal tømme ca hver 3. dag, og mange autocampertourister har ikke brug for strømopkobling.

Så kan vi vælge, om vi har brug for disse ydelser hver dag, eller kun hver 3. dag, og så planlægge turen lidt efter det (sådan har jeg gjort igennem årene)

Angående vand: Efter min mening
er det nok billigere vi får den gratis, idet oprettelsen af betalingsvandhane og vedligeholdelse af denne, nok er dyrere end det vand der tankes, evt kan man regne et lille beløb ind i overnatningsprisen (ca 5 kr) ,

Kommunerne kan nok også i forbindelse med rensningsanlæg oprette en forholdsvis billig tømmeordning,
hvis den da ikke findes i forvejen til entrepenører (Ejner havde et eksempel, fra Års tror jeg)

I bl. a. Tyskland og Frankrig er der også en del pladser uden facilliteter, men det er jo et konkurrencemoment, dem der tilbyder mest til den rigtige pris og beliggenhed, får flest besøg.

Men her ser man tit at de byer der ikke har en stellplads som ligger naturskønt, så er placeret centralt i en by, og er tit gratis / 3-5 €, incl facilliteter.
Og det trækker en del autocampertourister til, som så bruger penge i byen.

Denne konkurrence mellem byerne / kommunerne, vil også komme herhjemme, og jo mere vi kan få i pressen og informere kommunerne løbende, med valide data for besøgende på de enkelte pladser, jo bedre bliver det for autocampertouristerne, tror jeg.

Et vigtigt ting i de enkelte kommuner mener jeg er Handelstandsforeningerne, og de fleste af handelstandsforeningerne tjener ikke en krone på de lokale campingpladser,tværtimod, idet de fleste
campingpladser ligger langt fra byen og jo tit har et minimarked med alt hvad en campist skal bruge.

Min erfaring er at vi autocampertourister bruger samme beløb som en campist på campingplads, campisten bruger det meste på overnatning / strøm m.v. på campingpladsen, hvor vi tit bruger den til mad, enten fra byens slagter og bager, eller besøg på et spisested i byen, og en del har jo et godt shoppe-gen, så en tur gennem gågaden kaster som regel også et impulskøb eller to af sig, så vi er et bedre segment for byernes handelsstandsforeninger,
end campister der overnatter på en campingplads.

Jac

Re: Gør Danmark autocamper venlig

Indlæg af Jac » 2012-04-24 21:15

En film om en Autocamperplads i Alsace
Per 1.jpg
Tryk på link:
http://www.youtube.com/watch?v=oDlDDyDc ... ure=youtu.

Låst