Midtkom teknik

Tekniske spørgsmål om autocamperer
Besvar
Jac
Geografisk sted: Viborg

Midtkom teknik

Indlæg af Jac » 2010-11-27 12:19

Midtkom teknik

Prøv dette link:
http://midtkom.forumup.dk/

Link til Midtkom Aps
http://www.midtkom.dk/shop/frontpage.html

Efter jeg 2009 har solgt mit firma MIDTKOM som jeg har haft i 35 år
har jeg samlet en masse info om de produkter,
og det vil jeg skrive om her i Forum.

Du er også velkommen til at stille spørsmål til mig .

Lidt om mig selv.

Jeg har beskæftiget mig med radiokommunikations-elektronik siden 1968, først som bruger af walkie Talkie indtil 1974, hvor jeg startede mit firma ”Midtjydsk Radiokommunikation” med salg og service af kommunikations-radioer

Jeg solgte den gang 27 mhz walkie talkie og 30 Mhz radioer til erhvervsbrug - og tog selv ud til kunderne og monterede grejet.

Jeg solgte på kort tid mange hundrede anlæg, dengang var der ikke mange, der havde kommunikations radioer i deres køretøjer. Derudover solgte jeg skibselektronik, VHF radio og antenner mv.

Lidt senere kom 2 meter VHF radioer med i mit sortiment, derefter UHF radioer og mobiltelefon.

Omkring 1988 begyndte jeg at sælge engros til andre forhandlere, jeg oprettede et nyt navn MIDTKOM, som blev brugt til engros salg.

I 1993 frasolgte jeg salg og service af mobiltelfon og erhvervs-radioer, derefter var mit salg stort set kun en gros salg til forhandlere.

MIDTKOM blev i okt. 2009 solgt til Tina og Benny Jacobsen (min søn),
der i forvejen havde firmaet High-Com - de har nu lagt de 2 firmaer sammen og viderefører det under navnet MIDTKOM ApS
Hvor der er engros til firma og detail salg til private.
Midtkom har en butik på Ølandsvej som du er velkommen til at besøge.

Jeg er blev folkepensionist i 2009 og ophørte med at arbejde den 1 Oktober.

Efter 35 år med elektronik har jeg samlet en stor viden om det emne, og for at det kan komme andre til gode, bruger jeg nu noget af min tid på at skrive om det.

Da jeg også i lang fremtid vil blive spurgt til råds om disse ting, vil det også blive en slags opslagsbog for mig selv, så jeg hurtigt kan henvise til de emner, der ønskes belyst.

Jeg har oprette et forum, der hedder Midtkom forum - hvor alt vil være frit tilgængeligt og hvor folk kan skrive til mig, hvis de ønsker hjælp og vejledning i forbindelse med køb og montering, herunder antenneforhold.

Da der bliver flere og flere af gør-det-selv- folket, er det mit mål at skrive på et plan, så også folk der ikke har teknisk baggrund, kan forstå hvad jeg skriver.

Besvar